Lotte ☺Életmód ◆ Changing ♧
2015. 08. 04.

Nézzétek el nekem, hogy ennyi nap után jutottam ide. Egy kis kutató munkát végeztem. Átbújtam minden internetes cikket, blog beszámolót és személyes tapasztalatot Facebookon. Így állt össze a mai bejegyzésem nektek, sok hasznos tippel ellátva titeket. Jól nyálazzátok át a kis regényemet! ;)

7. nem lehetetlen tipp, amivel áttérítheted magadat az egészséges életmódra:

Első körben, felteszem a kérdést, tudja valaki mi az az egészséges életmód? Tudom manapság ritka számban forgalmazzák, és első hallásra olyan mint valami idealizált szerelmi történet. Pedig igenis létezik. Az egészséges életmód jelentése, tömören és velősen harmonikus együttlétet jelent test és lélek között. Nyugalom, ez nem lesz valami chi energiát gyűjtő vudú tanfolyam! Részletesebben kifejtve, akkor nevezzük egészséges életmódnak valaki életstílusát, aki mind testileg mind lelkileg meg van elégedve magával. A jelentés nem határos az egoizmussal! Annyira legyen megállapodva magával, amennyire eltudja fogadni magát. Mind külsőleg mind belsőleg. Ez a fogalom jelentése.

1.pont: Lelki felkészítés;

Sok ember, már az elején elrontja a dolgot, mikor lélekben nem készül fel teljesen arra, hogy áttérjen az egészséges életmódra. Ez legyen az első! Ha már tudatban elszántad magad, hogy mindent megteszel annak érdekében hogy jobb formában legyél, akkor nyert opciód van. Fontos, aki egy ilyen "tortúrára" szánja el magát, kellő kitartás és elhivatottság is kell jellemeze. Hiszen mi értelme annak, ha belekezdesz aztán a közepénél abbahagyod az egészet? Nem. Ha valóban azt akarod, hogy a nyár folyamán szép alakot mutass, vagy a suli kezdete előtt jó kondiban maradj, akkor igenis légy kitartó! Ez az egyik legfontosabb szempont. Ha itt elbuksz, a többi pontot nincs esélyed kipipálni.

2.pont: Lassú tempó;

Újabb hiba azoknál, akik gyorsan de hatásosan szeretnének valamiféle eredményt látni. Véssétek az eszetekbe ezt a mondást: "a türelem rózsát terem." Legyen türelmed ehhez. Hamár diétákkal kezdesz, ne rögtön a legkeményebbel! Mindig a legkisebbtől haladj a legnehezebbhez, így attól is megóvód a tested, hogy idő előtt elveszítse rugalmasságát és fiatalságát. Ugyanaz ez a helyzet az edzésnél is. Ne kezd először a felülésekkel és guggolásokkal. Először kezd az alapvető kocogással, valamelyik számodra kedvelt területen, folyó-part mentén, város sétányon. Ha a kocogást már túl enyhének találod, térj ár a futásra. Azért hozom elsőként a futást, mert így könnyebben kitudsz alakítani magadnak egy tűrés határt. Hiszen minél tovább futsz, annál jobban bírod. Így amikor a keményebb edzésekhez kerülsz, nem fogsz kifulladni két perc alatt. Mint már említettem ez van az étkezéssel is. Ha életed során csak 4-szer egy évben fordult meg saláta a tányérodon, nagy valószínűséggel nem is fogja majd meg az ízlelő bimbóidat. Tapasztald ki a zöldségek és gyümölcsök mindegyikét, és amelyik elnyerte a tetszésedet azt fogyaszt bátran, minden mennyiségben! Ennyi az egész.

3.pont: Híreszteld;

Ha egymagadra hagyod az egészet, fennáll annak is a lehetősége, hogy  a végén valamilyen szinten belebuksz. A kitartásod alábbhagy, vagy ér egy rossz élmény a hétköznapjaidban. Épp ezért, előzd meg a bajt. Menj, és add tudtára a legjobb barátodnak, barátnődnek vagy akár családtagodnak, hogy belekezdtél egy egészséges életmódba. Ők csakis támogatni fognak benne. Ha azonban úgy érzed, inkább visszatartanak téged, és jönnek a szokványos dumával, hogy: "te így jól vagy ahogy vagy." akkor ne hátrálj meg azonnal! Nyugodtan oszd meg velük, hogy neked így lenne a legjobb és így éreznéd magadat a legjobban. Idővel megértik, meglásd. Az is pozitívan hat, ha ezzel mást is arra sarkalsz, hogy egészségesebben éljen. Ha már a köreidben valaki ugyancsak elhatározta magát veled, az csak ösztönzőleg hat. Nyugodtan posztoljatok egymásnak, milyen kipróbált ételt etettek, milyen mozgásokat végeztek. Ez mind-mind arra szolgál, hogy az áttérés ne csak kötelezőnek érezd, hanem élvezd amit csinálsz!

4.pont: Egy recept egy napra;

Amikor az ember elszánja magát, hajlamos a ló másik oldalára esni. Ha találtál egy tuti diétás ételt, ne keverd azt egy másik recepttel egyazon napon. Egyrészt a gyomrodat tönkre teszed! Másrészt ha többféle "ismeretlenséget" magadba pumpálsz, hogy döntöd el, hogy melyik hatásos és melyik nem? Nem, A recepteknek is idő kell, ahogy az edzésnek is. Mert ha igazán hasból szeretnél levenni, miért végzel térdelő gugolászást? Nyugodtan keress rá, így rögtön a Google-ban, hogy "has fogyasztó edzés mozdulatok". Kérdezz másokat, akik tapasztaltabbak.






5.pont: Az igazi diéta;

A receptekre visszatérve, érdemes mindig átbújnod a kinézett receptet. Hiszen tartalmazhat olyat is, amire te allergiás vagy. Ám a receptek között is lehetnek kakukktojások. Például, hamár az egyik fogásnál 1-nél több tojást ír, az már kitesz egy vaskos szelet húst. A tévhittel ellentétben, mindenki a szénhidrátokat kerüli ilyenkor. HÜLYESÉG! Épp ellenkezőleg, ilyenkor ezt kell fogyasztani, hiszen csakis a szénhidrátok által képes a test zsírsavakat megkötni és kiüríteni! Én már csak tudom, hiszen biosz-faktos voltam. Szóval, ahol kenyér szerepel attól ne fuss el! Inkább kerüld a sós és cukros ételeteket. Natúrként fogyaszd őket és frissen. Rendszerezz be sok magvat az étkezésidbe. Mogyorót, diót, lenmagot. Ezek mind jó hatással vannak az emésztésedre. Gyorsan kiürülnek, miközben sok tápanyagot tartalmaznak.


6.pont: Víz - ez kilövi a cukrot;

Sok helyen olvastam, hogy a cukor az ilyen esetben a legnagyobb probléma. Én magamon tapasztalva, úgy lőttem ki ezt az ingert, hogy állandóan vizet iszok. De tényleg! Előtte, ne tudjátok meg mennyi kolát vedeltem. Persze, nem vagyok ártatlan, hiszen egy-két pohárral még néha néha becsúszik. De nem úgy mint régebben. Ahova lehetett, mindenhova magammal hordtam a könnyű, egy literes, kompakt vizemet. S mikor kifogyott azonnal újra töltöttem. Sosem fogsz magadnak azzal ártani, ha naponta 2-3 litert elfogyasztasz. Sőt, látni fogod a változást főleg az arcodon. Így nem fogsz, gyorsan öregedni, mindig kialudt leszel, friss leszel. S ezt most nem füllentem! Én magam vagyok rá az élő példa. Persze nem muszáj mindig vizet. Feldobhatod valamilyen frissen préselt gyümölccsel, citrommal, bodzával. Ha mégis cukorra vágysz, akkor néha-néha elrágcsálhatsz egy finom milkát. De csak egy táblával! Én nem vagyok nagy híve, ennek a cukor-mentes életnek. Hiszen valamilyen szinten azt is követeli a szervezet. Csak nem mindegy milyen mennyiségben. A sóssal és olajossal ugyanez a helyzet. Lélekben légy erős, és szoktasd le magad a folytonos chips evésről. Nyugodtan keress rá, hogy hogyan helyettesítheted ezt a kényszer cselekvésed. Jó tippek vannak fent a neten. ;)

7. pont: Rendszerezd;

Az internet világban, meg annyi app, szolgáltatás áll a rendelkezésedre, hogy figyelemmel kövesd étkezési napirendedet, mozgás időpontjaidat. Mindent. Töltsd le amelyik számodra kényelmesebb. figyelmeztetővel, ha netán elfelejtenéd. Ha nem áll ilyen ketyere a rendelkezésedre, nincs baj. Használj egy határidő naplót, sok színes cetlivel ellátva, a hét mindennapjára. És mi a helyes egy ilyen életmódban? Az egészséges életmódhoz, hozzá tartozik a három alapvető étkezés. Ezt a három fontos dolgot jegyezd meg: reggelire mindig tartalmasat fogyassz, ebédre zöldséget és gyümölcsöt dögivel, estére pedig valamilyen tejtermékes ételt. Szoktasd magad a napi 6-8 órás alváshoz. Állítsd be ébresztőt. A hétvége legyen kivétel. Az edzések legyenek változatosak mindennap! Hétfőn kocogj. Kedden nyújts. Szerdán Jógázz. Csütörtökön felülésezz. Pénteken pedig zumbázz. Ott a youtube, megannyi zenével és listával. Menstruációs napokban is nyugodtan kövesd a napirendedet. Így elvonod a figyelmedet is.

Végezetül pedig, bármilyen nehéz is és fáradalmas is, de a végén a végeredményt nézd! Hiszen nem csak testben de már lélekben is elfogadod magad, ami szerény véleményem szerint fontosabb! :)

Sok erőt és kitartást kívánok mindenkinek!
Good luck!


Címkék:

theme ©